سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یارى خدا آن اندازه رسد که به کار دارى . [نهج البلاغه]
خرید و فروش انواع کتاب نایاب و کمیاب http://ayanketab.com
 
کتاب سفرنامه ترکستان و ایران

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

نویسنده سفرنامه ترکستان و ایران مردی است سوییسی به نام هنری موزر که در ظاهر به تبعیت دولت روسیه درآمده است. وی در ملاقاتی که با ناصرالدین شاه داشته، می نویسد: «ناصرالدین شاه به زبان فرانسه ختم کلام فرموده و اسم مرا تکرار و اظهار تعجب فرمودند از اینکه من رعیت روس شده ام."     موزر در سیاحتنامه خود، زمینه های مختلفی را بررسی کرده و از لابه لای سطور نوشته اش پیداست که او مردی زیرک، هوشیار، ریزبین و کنجکاو در مسایل گوناگون است. وی هم عاشق سیاحت است و هم دل بسته تجارت. در ترکستان و ایران اشیای گرانبهای بسیار، از قبیل فرش های قدیمی ترکستانی و ایرانی و انواع ظروف خریداری می کند و در تهران به دنبال اسلحه اصفهانی و شمشیرهای قدیمی خراسانی می گردد. سفرنامه مذکور در دو قسمت تدوین شده است؛ قسمت اول: ترکستان در 11 فصل و قسمت دوم: ایران در چهار فصل که البته از نظر حجم مطالب تقریبا برابرند. موزر از مرزهای شمال شرقی به ایران وارد شده. پس از ورود به بجنورد درباره این شهر چنین می نویسد: «مکان وسیع محکمی است. چند مسجد و ارکی دارد، که خراب و در مرکز قصبه روی تپه واقع شده است. خود شهر در وسط صفحه مرتفعی اتفاق افتاده که کوه اطراف آن را گرفته است. در این صفحه هرچه باغ و درخت ملاحظه می شود همگی از آن خان است که در خارج قلعه واقع و عمارات گنبددار در آنها بنا شده است و به شرف اعلیحضرت اقدس همایون ناصرالدین شاه احداث شده است و زمانی بوده است که از آنجا عبور فرموده، به مشهد مقدس تشریف می برده اند.» (موزر، ص 201).


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 10:32 صبح     |     () نظر
 
کتاب سفرنامه بنجامین

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

توضیحات جلددوم سفرنامه وزیرمختاردولت متحده آمریکا بایران است درباب ایران وایرانیان که در418صفحه نگارش یافتهویک سرلوح مذهب منقش باطلای فرنگی درپیشانی صفحه اول آن طرح است. درحاشیه صفحه اول بخط ناصرالدین شاه چنین رقم رفته است(این 2جلدکتاب بنجامین راهم تماما خانده شد1قوئیل 1307) مابقی مشخصات مانندجلداول شماره دفتر2257 میباشد. آغاز فصل دهم تفرج درکوههای ایران وضع سرآسیاب حشمت الدوله نهایت مطلوب وخوش آیندبودوقتی شخص درجلوخان آن عمارت می نشست صدای آبی که بحوض میریخت مسموع بودوشخص می توانست ایام کارخودر ابامنتهای خوشگذرانی درآنجابسربرد.... ایان ......آمریکائیهاکه باهردودولت (روس وانگلیس) سمت دوستی دارنداقبال حقیقی دولت روس راطالب اند ولی بهمان درجه آرزومند هستند که آن شوکت واقبال مضر صلح ووجود یک ملت قدیمی مثل ملت ایران نباشد. ترجمه خانه زاد دولت ابدآیت اوانس مترجم فرانسه وانگلیسی فی غره شهرذی قعده الحرام سنه 1305.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 10:29 صبح     |     () نظر
 
کتاب سفرنامه برادران امیدوار

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

یک سفر نامه شیرین وخواندنی ..از دوجوان ایرانی ..ماجراجوترین جوانان دهه سی شمسی که تصمیم گرفتند رویایی شگرف را به واقعیت تبدیل کنند ..اگر ارزوی جهانگردی دارید با برادران امیدوار سفری شگفت انگیز را به دور دنیاتجربه کنید از شرق دور تا برفهای قطب واز افریقا تا قلب امازون وصحراهای امریکا ..عیسی وعبدالله امیدوار در دوره ای که سفر از شهری به شهر دیگر با مشکلات زیادی انجام میشد دور دنیا را با موتور سیکلت پیمودند وارمغان سفر انها روایت شیرین سفرنامه برادران امیدوار است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 10:26 صبح     |     () نظر
 
کتاب سفرنامه امین الدوله

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

کتاب حاضر شرح سفر فرخ خان امین الدوله است از سال 1272 تا 1274ه.ق به مقصد پاریس ، به منظور انعقاد قرارداد صلح با انگلیس بر سر مساله هرات که در نهایت به انعقاد قرار داد پاریس در 1857 منجر شد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 10:9 صبح     |     () نظر
 
کتاب سفرنامه الموت ، لرستان و ایلام

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

استان لرستان یکی از استان‌های غربی ایران است. این استان 28?294 کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و هفتصد و پنجاه و چهار هزار نفر جمعیت دارد. این استان سیزدهمین استان ایران از نظر جمعیت می‌باشد و یکی از استان‌های پرجمعیت ایران به شمار می‌رود.خرم‌آباد مرکز استان است. طبق آمار سال 1385، خرم‌آباد بیستمین شهر بزرگ کشور است. لرستان سرزمینی کوهستانی است و غیر از چند دشت محدود، سراسر آن را کوههای زاگرس پوشانده‌است. اشترانکوه با 4150 متر ارتفاع بلندترین نقطه استان واقع در شهرستان ازنا و پست ترین نقطه آن در جنوبی ترین ناحیه استان واقع شده و حدود 500 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. بر اساس یافته‌های باستان شناسی این منطقه یکی ازنخستین سکونتگاه‌های قدیمی بشر است و مفرغ لرستان از شهرت باستان‌شناسی زیادی برخوردار است.لرستان تنها استان ایران است که به دلیل اهمیت فوق العاده تاریخی یکی از 4 بخش اصلی موزه ملی ایران را به خود اختصاص داده‌است. این 4 بخش اصلی عبارتند از پیش از تاریخ، تاریخی و لرستان، دوران اسلامی، مهر و سکه. استان لرستان سومین استان پر آب کشور است و 12 درصد آبهای کشور را در اختیار دارد. این استان علیرغم غیرمرزی بودن خسارت‌های بسیاری در جریان جنگ ایران و عراق متحمل شده‌است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 10:4 صبح     |     () نظر
 
کتاب سفرنامه ابن جبیر

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

سرگذشت ابوالحسین، محمد بن احمد بن جبیر، دبیر، ادیب، نویسنده، فقیه، محدّث، شاعر و جهانگرد اندلسی و عرب تبار، در سال 540 هجری در بلنسیه در شرق اسپانیا زاده شد. مدتی در «شاطبه» بسر برد و به فراگیری ادبیات و علوم دینی پرداخت؛ آنگاه به «غرناطه» رفت و به خدمت حاکم موّحد آن شهر؛ ابوسعید عثمان بن عبدالمؤمن در آمد و کاتب او شد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 10:0 صبح     |     () نظر
 
کتاب - درباره سوم شهریور ( نقش ایران در جنگ نرم )

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

حوادث تاریخی و حساس کشور ایران.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 9:56 صبح     |     () نظر
 
کتاب تاریخ ژاندارمری ایران

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

قزاقها فرمانده ارتش جدید ایران شدند. این قزاقها نخشتین فرماندهان ارتش جدید ایران هستند اینها که اکثرا فاقد تحصیلات عالی و کم سواد بودند عوامل تثبیت حکومتی شدند که به مدت بیست سال بر این کشور فرمانروائی کرد و چون مقامات کلیدی مملکت در این بیست سال در دست قزاقهای سابق بود اگر این دوره را دوران حکومت قزاقها بنامیم سخنی به گزاف نگفته ایم. زیرا قزاقها در چهل سالی که از تأسیس قزاقخانه میگذشت پیوسته بازوی نظامی نظامی حکومت بودند ولی اینبار خود بطور مستقیم با حمایت بیگانگان حکومت را در دست گرفته بودند. پیش از آنکه به معرفی این افراد بپردازیم توضیح این نکته را لازم میدانیم که چون در آن زمان اشخاص با نام کوچکشان شناخته میشدند و نام خانوادگی هنوز معمول نشده بود.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 9:26 صبح     |     () نظر
 
کتاب تاریخ ادیان

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

بخش نخست: ادیان ابتدایی وگذشته ، نویسنده دراین بخش، جایگاه دین در دوره های پیش از تاریخ وفرهنگهای ابتدایی ونیز ادیان اقوام پیشین را بررسی کرده و در کنار این موضوع، دوازده ویژگی مشترک ادیان ابتدایی را که برخی از این ویژگی ها به گونه ای در ادیان بزرگ امروزی نیز وجود دارند، بررسی کرده است. بخش دوم: مذاهب هند. در این بخش، به پیشینه تاریخی ، مناسک، فرقه ها وتحولات ادیانی پرداخته است که خاستگاه آنها شبه جزیره هند می باشد؛ دینهایی چون هندوئیسم، جینیزم، بودیسم وآیین سیک. بخش سوم: در باره ادیان خاور دور است که مباحث آن به دینهای چینیان مانند مذهب تائو،کنفوسیوس وشینتو اختصاص دارد. بخش چهارم: ادیان خاور نزدیک، چهار دینی که ظهور آنها در منطقه خاور نزدیک ( ایران، جزیرة العرب،منطقه عمومی بیت المقدس وشام و مصر قدیم ) بوده ، در این بخش آمده اند .کیش زردشتی، مذهب یهود، آیین مسیحیت ودین اسلام، موضوع این بخش می باشند .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 9:23 صبح     |     () نظر
 
کتاب ابن فضلان

 

#آیان_کتاب
#ayanketab

خرید کتاب

 

سفرنامه ابن فضلان مورخ و سیاح عرب یکی از مهمترین منابع تاریخی متعلق به قرن چهارم هجری(دهم میلادی) است که شرح نسبتا کوتاهی است از مسافرت وی به سرزمینهای ترکان و اسلاوها در مناطق شمالی و از چنان اهمیتی خصوصا برای مورخان روسی برخوردار است که اثر وی را جزو نادر منابع شناخت تاریخ روسیه و قبایل اسلاو و عادات و آداب و رسوم آنان در قرن دهم میلادی به شمار می آورند. جالب آنکه فیلم مشهور (سیزدهمین مبارز) با بازی آنتونیو باندراس بر اساس اقتباسی آزاد از این سفرنامه ساخته شده است که باندراس در این فیلم نقش نجیب زاده ای عرب به نام (احمد بن فهلان) را بازی می کند که توسط خلیفه به سرزمینهای دوردست شمالی تبعید شده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط آیان کتاب 94/6/10:: 9:19 صبح     |     () نظر
   1   2      >